יום חמישי, 30 במאי 2013

ממרחים טבעוניים ~מתכון מהיר~

ווהו, סוף סוף, סוף התואר!

תראו יש שם אף עם כלב!

התקופה האחרונה היא מן תקופת ביניים בשבילי.
אני כבר לא סטודנטית, אין צורך לקום כל יום לאוניברסיטה, אני כבר לא מאחרת לשיעור הראשון, לא טרודה בלהכין תרגילים, אין צורך לדאוג מהמבחנים.
אין סיבה לנסות להבין מה בדיוק המרצה רצה, למה המתרגלת התכוונה.

כן יש צורך לקום בבוקר, לשתות קפה, לשלוח קורות חיים, לחפש הכנסה זמנית כזו או אחרת עד שתהיה עבודה.

זה ממש מרגיש שעת דמדומים כזו, כמו הזמן בין אחר הצהריים ללילה, כשהשמיים מעניינים בכל יום מחדש, הגוף מתחיל להתרגל למקצב של זמן אחר, הראש מעבד את קורות היום, הלב תוהה מה יהיה סידור הכוכבים הפעם ולאן הוא יוביל אותנו.

וכמו בשעת דמדומים העולם שלי נתון להלכי רוח,
יום אני רוצה להיות טבעונית ויום טורפת המבורגר.
יום אני שמחה בהזדמנויות שנקרות בשעת הביניים, ויום כועסת על העיכוב שמלווה אותן.
לעיתים עצובה מאוד, או כועסת בגלל מי מחברי, ולרגעים שמחה בהם ודואגת להם מאוד.

מן זמן של סידור השמשות והרגשות, זמן של סדר עדיפויות.
יש ימים שהשמש שוקעת ואני מוצאת עצמי שלווה ונינוחה, ובימים אחרים אני דואגת ורוטנת כמו אריה עם מיחושי בטן, בחיי!

והשיר הזה כל הזמן מתנגן לי בראש.


אוכל פיקניקים!

אז לפיקיניק המדובר דאגתי לבסיס, מחצלת, שולחן קטן עם מפה משובצת, אבטיח, בירות, לחם שכבות (מעולה מעולה מעולה לפיקניקים מבוסס על המתכון הזה), וממרחים.
השאר הגיע עם האורחים...
הממרחים כולם מאוד פשוטים להכנה ודורשים מכשיר שמרסק, אני משתמש במיני פודפרוססור שקוראים לו אצלנו אנ-דו-טרואה (123 רק בצרפתית) ולפעמים פשוט עושה 2-3 נגלות כדי לרסק הכל.
גם בלנדר, בלנדר מוט  או מעבד מזון יעבדו,
רק שימו לב, אם אתם משמשים בבלנדר מוט תצטרכו קצת יותר סבלנות ואולי קצת יותר שמן כדי לרסק הכל, ותשתמשו בכלי עם דפנות גבוהים, זה לא כלכך נעים לנקות פסטו מהארונות והתקרה.

כל המתכונים הם לצנצנת אחת של ממרח, ומחזיקים כשבועיים במקרר.

פסטו כוסברה

מצרכים:
1 צרור כוסברה מהירקן/2צרורות בקופסאות פלסטיק מהסופר
1/3 כוס לימון
2 כפיות חרדל גרגרים
4 שיני שום
2 כפות שמן זית
0.25 כפית מלח

טוחנים הכל היטב ביחד, עד למרקם ממרחי אך לא לגמרי חלק. לטעום ולתקן תיבול. שימו לב, הטעמים מאוד מאוד מורגשים ומוקצנים ביום הראשון, ומתמתנים למחרת, אז לא להבהל!

עכשיו שימו לב, הפסטו הזה נשמע נורא, אבל הוא כובש לבבות, והכירה לי אותו וגם נתנה מתכון לא אחרת מאשר האופנועית האגדית של שלדון ושולה, שתדעו.

כמעט פסטו

1 צרור בזיליקום מהירקן/2צרורות בקופסאות פלסטיק מהסופר
1/3 כוס שמן זית
1/3 כוס אגוזי מלך/קשיו/צנוברים
0.25 כפית מלח

טוחנים הכל היטב ביחד עד למרקם של ממרח, יכול להיות שיהיה צריך להוסיף מעט שמן, לטעום ולתקן תיבול.

ממרח דלעת קוקוס

1 כוס דלעת חתוכה לקוביות קטנות
3 כפות שמן קוקוס
מיץ מלימון אחד
0.25 כפית מלח

מטגנים את הדלעת בערך בחצי מכמות שמן הקוקוס עד שהיא מתרככת ומשחימה, (שימו לב, לא מספיק שתהיה רכה, היא צריכה גם להשחים!) וטוחנים אותה עם שאר המרכיבים עד שאחיד. טועמים ומתקנים תיבול.

ממרח קישואים

1 בצל בינוני
2 קישואים בינוניים
0.25 כוס שמן זית
0.25 כפית מלח

קוצצים את הבצל דק, ומטגנים אותו בערך בכף שמן זית עד שהוא משחים, מגררים את הקישואים על פומפיה ומוסיפים למחבת עם המלח, מטגנים מעט.
אפשר לאכול ככה, או לטחון מעט.
שימו לה שניתן להוסיף את יתרת שמן הזית וזה מאריך פלאים את חיי הממרח.


למי שתהה, הממרח החמישי בתמונות הוא טחינה עם חצילים.

~צאו לפיקניק, זה נעים!~

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה


תגיב את זה, תגיב את זה
תגיב את זה כבר
תגיב את זה, תגיב את זה כבר