יום שבת, 13 באפריל 2013

סלט וקינוח על האש ~מתכון~

לכבוד יום העצמאות!


הפוסט הזה לא היה מתוכנן,
אבל יצא.
רק אספר שאני לא חובבת דגולה של אירועי מנגל.
משהו באוירה מפספס אותי.
וגם עם כל הבשר הזה חסרים לי הדברים שאני אוהבת באמת,
הירקות, המתוק, המסביב של כל ארוחה.

מגישה לכם שתי מנות קלילות ופשוטות להכנה, על מחבת כבדה, על פלנצ'ה טובה או פשוט על המנגל.
כמעט בלי הוראות והסברים.

סלט עגבניות ובצל על האש

המתכון הזה מקורו אצל דוד שלי, והאיש שלי אימץ אותו כאחד החביבים עליו, והוא טעים, ופשוט.


הכמות היא 
1 עגבניה גדולה לכל סועד
1 בצל לכל ארבע עגבניות
מלח
 פלפל
אם רוצים אפשר להוסיף:
1 ראש שום ירוק/ כפית שום קצוץ
חופן פטרוזיליה קצוצה

\
מניחים את הירקות על האש,כמו שהם בלי לקלף, בלי לשמן.
מפרידים את השום מהגבעול שלו,
אם הגבעול עבה מחלקים אותו לשני חלקים קצרים יותר ושמים גם אותו על האש 


שורפים את הירקות היטב מכל הכיוונים.

 זה לא מספיק שרוף!


 זה כבר מוכן!


מעבירים לקערה שיתקררו קצת

 מקלפים את הירקות וקוצצים לחתיכות גסות, וזורקים לקערה.

עם העגבניות זה קלי קלות, לא חייבים לקלף בכלל,
אם קשה לכם עם המראה השרוף אז הן פשוט מחלקות החוצה מהקליפה, אבל תאבדו חלק מהטעם.

מה עם הבצל? אוי הבצל? יש שתי שיטות לקלוף אותו:
 הראשונה היא לחתוך את הקצה עם השורש ופשוט לכווצ'ץ' אותו החוצה מהקליפה,

 והשניה מתחילה גם היא בלחתוך את הקצה עם השורש, 
רק שאז ממשיכים בלחתוך חתך לאורכו, ולחתוך את הקצה השני עם סכין מבפנים.


את השום חוצים לשניים, 
(עם הידיים גוטה!)

את השיניים הפנימיות פשוט מפרידים וזורקים לקערה


את השיניים החיצוניות, שיש להן קליפה שרופה מכווצ'צ'ים עם האצבע ואת הממרח שיוצא מהן מוסיפים לקערה.

 אם צליתם את הגבעול של השום קלפו את השכבה החיצונית ופרסו אותו לעיגולים,
(שגם הם כמובן נכנסים לקערה).

מוסיפים מלח פלפל (ושום כתוש אם לא היה לכם שום ירוק) ומערבבים.
אפשר לקשט עם פטרוזיליה.



בננה צלויה ממולאה בשוקולד

מה צריך?
הכמוית לסועד.
1 בננה
שורה של קוביות שוקולד/ חופן צ'וקלד צ'יפס.(מריר, חלב, לבן או ממולא- מה שאתם אוהבים!)
ריבוע נייר כסף לעטוף את הבננה.


שוברים את השוקולד לקוביות
 חורצים את הבננה
 מרווחים מעט את הקליפה

 נועצים את השוקולד פנימה בחריץ
 עוטפים עם נייר כסף ושמים על האש כשהחריץ כלפי מעלה. מחכים 10-15 דקות.


אוכלים בכפית. 




אם תרצו עוד תמונת יש פה




ואני רק מזכירה שעוד אפשר להירשם לבלוג קנדי שאני חלק ממנו:



~יום עצמאות שמח~

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה


תגיב את זה, תגיב את זה
תגיב את זה כבר
תגיב את זה, תגיב את זה כבר