יום חמישי, 28 במרץ 2013

לזניה מהירה של פסח ~מתכון~

מעבדות לחרות


זו הברכה החביבה עלי לחג הזה. כאילו בין כל המגבלות של מי אוכל מה ואיך נדמה לנו שאנחנו כבולים, ואנחנו רק מתלוננים במקום לשמוח על חרות האוכל הגדולה והמבחר שיש כל השנה.
ולא רק באוכל בעצם.

אני מרגישה בשבועות האחרונים שגוגל רימו אותי.(זהירות מושגים אינטרנטיים ולא ברורים) הם סוגרים לי את שרות הרידר. ואני עסוקה בלנסות למצוא תחלופות שהן גם חינמיות, גם לא מגבילות במספר האתרים וגם לא מעצבנות. (כמו אחת שסימנה לי או כל 300 הפרסומים כנקרא, איכס עליה!)

אז הנה, מצאתי משהו שאני משועבדת לו, לפיד שלי. ומצאתי שגוגל שיעבדו אותי לממשק, ובלי ששמתי לב. ועכשיו כשאין ברירה אני המומה, ועצבנית, ולא יודעת מה לעשות. מעבדות לחירות כרוך בגמילה כנראה.

מכורה לסטרימינג של בלוגים.

ועכשיו צריך לתהות מה עושים עם העבדות הזו בכלל?

בכל מקרה, חג שמח!


לזניה מהירה של פסח (שלימדה אותי שרית)

בשנת הלימודים הראשונה של התואר היה לנו משבר מתמטי קטן. מצאתי עצמי נוסעת בחול המועד אל חברה ללמוד עוד ועוד, והיא גילתה לי איך מכינים בפסח לזניה מהירה וכשרה תוך שתי שניות בערך. טוב אולי שתי דקות.


רכיבים:    (לתבנית 20*30)
6 מצות
0.5 ק"ג גבינה (טופוטי, לבנה, קוטג, או משהו רך אחר)
2 אריזות קטנות עגבניות מרוסקות
3 כפות רסק עגבניות (חבילה קטנטונת גם תעשה את העבודה)
 גרם גבינה צהובה מגורדת (לא חובה,ואפשר כל גבינה קשה שאתם אוהבים)
2 שיני שום
1 בצל
1 כפית אורגנו/בזיליקום

אופציה למאריכים ולמשקיעים:
חציל/2 קישואים/ סלסלת פטריות



בואו נצא לדרך...
מחממים תנור ל180 מעלות.
מערבבים בקערה את כל מה שיש בו עגבניות, מגררים על פומפיה את השום והבצל ומוסיפים, ומוסיפים עוד כוס וחצי מים ואת התבלינים. זה אמור להיות די נוזלי אבל לא ממש מימי.

אם מאריכים ומשקיעים פורסים לאורך את הירק שבחרנו ומטגנים/אופים אותו עד שישחים.

מסדרים בתבנית (לא צריך לשמן) שכבה של מצות, זה לוקח בערך מצה וחצי לשכבה, צריכה להיות פשוט מצה שמכסה את התחתית.

מורחים שליש מכמות הגבינה על המצות בשכבה אחידה, מפזרים מעל שתי כפות רוטב (כן זה די מעט) ושליש מהירקות. (שוב, לא חובה בכלל).

מסדרים עוד שכבת מצות, ושוב גבינה, שתי כפות רוטב, שליש ירקות.
ועוד שכבה כזו.
ומעל שכבת מצות.
שופכים את כל הרוטב שנשאר מלמעלה. זה די הרבה רוטב, אבל דאגה, הוא יספג ויעשה לנו טעים ונעים בבטן.

שולחים את כל המגדל הזה ל 30-40 דקות בתנור.
בסוף האפיה זה יראה קצת יותר יציב אך לא יבש. נפזר גבינה מגוררת למעלה ונחזיר לשתיים שלוש דקות, עד שהיא תבעבע היטב. 
מוכן!!!

הארות:
  • הקטע פה הוא זריזות ההכנה, אפשר לקחת כל מתכון שחביב עליכם ללזניה ולהחליף אטריוץ במצות, בדרך כלל יצא לא רע.
  • אני במקום להוסיף תבלינים קונה עגבניות מרוסקות מתובלות, תמיד יש לי כמה כאלה במזווה וזה חוסך התעסקות.
  • הכמות הזו מספיקה לשלשה אנשים רעבים.
  • אפשר להחליף את העגבניות ברוטב קנוי מוכן או רוטב מושקע כמו הרוטב הזה של עלמה.
  • לא להבהל מתוספת הירקות, היא מוסיפה תחכום אך לא הכרחית בעליל. יצא משו משו גם בלעדיה.
  • אפשר להוסיף מלמעלה איזה גבינה קשה שאוהבים, צפתית קשה, פרמזן, מוצרלה קשקבל או לא בכלל.
  • בלזניה רגילה מערבבים את הגבינה עם העגבניות ומסדרים בשכבות, פה זה קצת מוסיף עבודה וקצת פחות טעים.


~מעבדות לחרות~

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה


תגיב את זה, תגיב את זה
תגיב את זה כבר
תגיב את זה, תגיב את זה כבר