יום שני, 18 בפברואר 2013

לא כל יום פורים ~קישורים~

על החג

בואו נדבר על זה רגע, כשחושבים פורים- מה עולה לכם?
תחפושות? משלוח מנות? עדלאידע עם תהלוכה?
כמו בכל חג יהודי יש ים של מנהגים ופרשנויות, ים של אוכל, וגם שמחה.
אז נתחיל אחד אחד ואחר כך נציף אתכם בקישורים.

קודם כל בפורים מתחפשים. זה היום היחיד בשנה שבו אנחנו בוחרים מי אנחנו רוצים להיות. איך אנחנו רוצים שיתפשו אותנו, יש מי שאוהב להתחפש ויש מי שלא,  הרעיון המקורי הוא שלא יזהו אותנו, אבל היום השאלה מאחורי התחפושת יכולה להיות גם מה אני אוהב? מה אני רוצה יותר אצלי בחיים, מה חסר לי?
אולי אפשר פעם בשנה להיות אמיצים ולבחור להיות לכמה ימים משהו שהוא מאוד רחוק ממי שאנחנו ולחוות את העולם קצת מנקודת המבט הזו.

משלוח מנות- הוא מנהג מקסים. לפי שאלת גוגל זריזה הבנתי כי חייבים להחליף משלוח מנות, ואם אין כסף למשלוח מנות ניתן להחליף את הארוחה שלנו בארוחה של מישהו אחר.
גוגל גם סיפר לי שכל משלוח מנות צריך להכיל שתי מנות לפחות. ניסיתי לברר עם מקורותי הדתיים האם מדובר בשני סוגי מנות או כמות שתספיק לשתי ארוחות אבל עדיין לא תפסתי אותם.  מקורתי הדתיה מוסרת כי צריך לתת משלוח אחד לפחות וכי שתי מנות פרושו שתי ברכות שונות, וגם כי צריך לתת שתי מתנות לאביונים. (אבל אני לא קטנונית אתכם, אם תתנו לי משלוח מנות עם ברכה אחת אני אשמח גם.)
יש במנהג הזה סוג של קסם- קודם כל יש בו המון המון נתינה, ואחרי כן, יש בו משהו מאוד קהילתי. אתה חייב ביום הזה ליצור קשר עם מישהו מהקהילה שלך, וזה כלי מקסים ליצירה והעמקה של קשרים.

עד לא ידע-  מוכרת לנו יותר כתהלוכה ססגונית, אבל...  האמת שבכלל  המנהג הוא לשתות עד שאי אפשר יותר. ולמה? בעצם אתם שואלים. מה הפואנטה בלקום למחרת עם חמרמורת מטורפת, אולי להקיא, להגיד דברים שנתחרט עליהם, להיות עצובים מדי או שמחים מדי ולעשות שטויות? אני חושבת שיש פה רגע של לגיטימציה. רגע בשנה שבו מותר לפרוק כל עול, לשמוח, להתפרק. מן נקודת קטרזיס מכוונת פעם בשנה. אתם לא מרגישים צורך בזה אחת לכמה זמן? לא בא לכם פשוט לשמוח? לבכות? לפרוק הכל? אז הנה, פעם בשנה צריך, בחסות האלכוהול והחג.


משלוח המנות שלי

כמו כל שנה אני עומלת על משלוח מנות, התוכנית המקורית היתה להכין סבון ולחלק אותו, אבל, לא יצא.  אחרי כן חשבתי להכין ממרחים מגניבים נוסח חופסטו, אבל זמן והכנה, ואין לי מעבד מזון נכון לעכשיו. אז ברוח התקופה (פרמקלצ'ר ומצב כלכלי צנוע) הכנו מלא עוגיות, מכל מיני מינים וסוגים, והן תחולקנה בתוך טטראהדרים (נו, פירמידות עם בסיס משולש) מנייר כרומו שנותר מתעמולת הבחירות ויתפר במכונה. (עכשיו אני יודעת לתפור טטראהדרים מנייר, מעניין מה יהיה הדבר הבא שאלמד לתפור).

רעיונות אחרים למשלוחי מנות

אז האמת, בימנו, כבר עיקר העניין הוא להביא מלוח מנות מגניב. הוא לא חייב להיות אוכל, ואפילו עדיף שלא יכיל סתם עוגיות קנויות וחטיפים כי זה די מבאס. מה אחר אפשר להביא במחיר סמלי? אלו דברים שעיקרם תשומת הלב  ולא בהכרח הגודל או הנפח:

  • ספר משומש
  • שתילים של פרחים/ שבי תבלין/ תותים.
  • מגנטים למקרר
  • תמונה קטנה


אוזני המן ואוכלים אחרים

אוזני המן סטנדרטיות:


אוזני המן אחרות:

אוכלים אחרים למשלוחי מנות:

אריזות ועטיפות



עשה זאת בעצמך והשראות אחרות


  • להכין באולינג  פורים מתוך הבלוג make my day.
  • bubbles  במקבץ חגיגי לפורים- צילומים, מתכונים, תחפושות, אקססוריז ולייף  סטטיל- שווה במיוחד! (אולי הם יקבלו אותי?)
  • המון השראה וקצת פילוסופיה, הבנה של עקרונות החג ורעיונות יפיפיים לאריזות ולמשלוחי מנות מושקעים של התפרנית
  • המון רעיונות מתוך לוח של indulgy

הסטוריה וקישורים אחרים



!חג פורים שמח!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה


תגיב את זה, תגיב את זה
תגיב את זה כבר
תגיב את זה, תגיב את זה כבר